Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 8 Nr. 2 (2014)
Vol 8 Nr. 2 (2014)
Temanummer om engelsk og fremmedspråk. Utviklingstrender fram mot 2030
Publisert:
2014-10-22
Redaksjonelt
Leder/forord
Elin Nesje Vestli
Art. 1, 3 sider
PDF
Artikler
Hvordan kan teknologi skape nye undervisnings- og læringsmåter i fremmedspråksundervisningen fram mot 2030?
Eli-Marie Danbolt Drange
Art. 2, 14 sider
PDF
Wiki, tekster og arbeidsmåter i morgendagens engelskfag: et eksempel fra lærerutdanninga
Hilde Brox, Ingrid Jakobsen
Art. 3, 17 sider
PDF
Korpusbasert undervisning i fremmedspråkene: La elevens nysgjerrighet sette dagsorden
Margrete Dyvik Cardona, Anders Alvsåker Didriksen, Anje Müller Gjesdal
Art. 4, 26 sider
PDF
Korpuslingvisten i klasserommet: lingvistiske profiler i fremtidens språkundervisning
Tore Nesset, Laura A. Janda
Art. 5, 16 sider
PDF
Forbereder grunnskolelærerutdanningen engelsklærere for undervisning i engelsk som tredjespråk i Norge?
Dragana Surkalovic
Art. 6, 17 sider
PDF
Metakognisjon om språk og språklæring i et flerspråklighetsperspektiv
Åsta Haukås
Art. 7, 16 sider
PDF
Instrumentelt turistspråk eller interkulturell dannelse? Om fremmedspråkfagets formål i dag og frem mot 2030
Eva Thue Vold
Art. 8, 18 sider
PDF
Fortid eller framtid? (Lingvistisk) kompetansebygging i fremmedspråksfagene
Hans Petter Helland
Art. 9, 14 sider
PDF
The future of literary texts in the L3 classroom
Inger Olsbu
Art. 10, 18 sider
PDF
Fremmedspråk på barnetrinnet - quo vadis?
Camilla Bjørke, Berit Grønn
Art. 11, 19 sider
PDF
Tidlig fremmedspråkundervisning på barneskolen – et nødvendig grunnlag for en god nok språkkompetanse i framtiden
Beate Lindemann
Art. 12, 18 sider
PDF
Språkfagenes fremtid i et organisasjonsteoretisk perspektiv. Er det liv laga for fremmedspråk?
Annelise Brox Larsen
Art. 13, 14 sider
PDF
What is English?
Ulrikke Rindal
Art. 14, 17 sider
PDF
Skolefaget engelsk. Fra britisk engelsk til mange slags "engelsker" - og veien videre
Aud Marit Simensen
Art. 15, 18 sider
PDF
Fremmedsprog på universitet - for profit only? En analyse af aktører og anbefalinger i dansk uddannelsespolitik
Lisbeth Verstraete-Hansen, Mette Skovgaard Andersen
Art. 19, 17 sider
PDF
Comparing varieties of in-service English Language Training for primary school teachers in Norway
James Coburn
Art. 16, 18 sider
PDF
Teacher cognition and the teaching of EFL reading in Norwegian upper primary classrooms
Trine Mathiesen Gilje
Art. 18. 17 sider
PDF
English academic writing proficiency in higher education: Facilitating the transition from metalinguistic awareness to metalinguistic competence
Ingunn Ofte
Art. 17, 15 sider
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden