Fremmedspråk på barnetrinnet - quo vadis?

Forfattere

  • Camilla Bjørke HiØ, ØSS
  • Berit Grønn Høgskolen i Østfold

DOI:

https://doi.org/10.5617/adno.1134

Emneord (Nøkkelord):

Fremmedspråk barnetrinn

Sammendrag

Artikkelen har som hovedtema fremmedspråk på barnetrinnet, og tar for seg muntlig kompetanse elever på 7. trinn har tilegnet seg i faget spansk. Fokus er på lytte- og samtalestrategier samt ulike læringsarenaer og språklig input. I artikkelen belyses også hvilke kompetanser forfatterne mener vil bli viktige i fremmedspråkopplæringen på barnetrinnet i årene framover.

Forfatterbiografier

Camilla Bjørke, HiØ, ØSS

Høgskolelektor, ØSS, HiØ

Berit Grønn, Høgskolen i Østfold

Høgskolelektor, ØSS, HiØ

Nedlastinger

Publisert

2014-09-30

Hvordan referere

Bjørke, C., & Grønn, B. (2014). Fremmedspråk på barnetrinnet - quo vadis?. Acta Didactica Norge, 8(2), Art. 11, 19 sider. https://doi.org/10.5617/adno.1134

Utgave

Seksjon

Artikler