Fremmedspråk på barnetrinnet - quo vadis?
DOI:
https://doi.org/10.5617/adno.1134Emneord (Nøkkelord):
Fremmedspråk barnetrinnSammendrag
Artikkelen har som hovedtema fremmedspråk på barnetrinnet, og tar for seg muntlig kompetanse elever på 7. trinn har tilegnet seg i faget spansk. Fokus er på lytte- og samtalestrategier samt ulike læringsarenaer og språklig input. I artikkelen belyses også hvilke kompetanser forfatterne mener vil bli viktige i fremmedspråkopplæringen på barnetrinnet i årene framover.Nedlastinger
Publisert
2014-09-30
Hvordan referere
Bjørke, C., & Grønn, B. (2014). Fremmedspråk på barnetrinnet - quo vadis?. Acta Didactica Norge, 8(2), Art. 11, 19 sider. https://doi.org/10.5617/adno.1134
Utgave
Seksjon
Artikler
Lisens
Innhold publisert
i tidsskriftet Acta Didactica er - dersom ikke annet er uttrykt - lisensiert gjennom Creative Commons Lisens BY-NC-ND-4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/). Dette betyr at innhold kan kopieres, distribueres og spres i hvilket som helst medium eller format, så lenge disse vilkårene er fulgt:
- Kreditering: Du må oppgi korrekt kreditering og oppgi en lenke til lisensen.
- Ikke-kommersiell bruk: Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
- Ingen bearbeidelser: Du kan ikke distribuere bearbeidete versjoner av materialet.
NB: Creative Commons-lisensen gir deg ikke nødvendigvis alle de tillatelser som er nødvendig for din tiltenkte bruk. For eksempel kan andre rettigheter, som reklame-, personvern-, eller ideelle rettigheter, sette begrensninger på hvordan du kan bruke materialet.
Forfattere som publiserer i Acta Didactica aksepterer følgende vilkår:
- Forfatter(ne) beholder opphavsretten til artikkelen og gir Acta Didactica rett til første publisering, samtidig som artikkelen blir lisensiert under Creative Commons Lisens BY-NC-ND-4.0. Denne lisensen tillater deling av artikkelen for ikke-kommersielle formål, så lenge forfatteren og første publiseringssted Acta Didactica krediteres. Lisensen tillater ikke publisering av bearbeidede versjoner av artikkelen.
- Forfatteren står fritt til å publisere og distribuere arbeidet/artikkelen etter publikasjon i Acta Didactica, så lenge det henvises til tidsskriftet som første publiseringssted. Innsendte bidrag som er antatt for publikasjon eller som er til vurdering i Acta Didactica kan ikke samtidig være under vurdering for publikasjon i andre tidsskrifter, antologier, monografier eller lignende. Ved å sende inn bidrag aksepterer forfatteren at bidraget publiseres digitalt i Acta Didactica.