Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 6 Nr. 1 (2012)
Vol 6 Nr. 1 (2012)
Publisert:
2012-03-09
Redaksjonelt
Nye artikler våren 2012
Glenn Ole Hellekjær
(Art. 12, 2 sider)
PDF
Nye artikler høsten 2012
Glenn Ole Hellekjær
(Art. 23, 3 sider)
PDF
Artikler
Sing English: Om sangens potensial i engelskopplæringen
Ragnhild Elisabeth Lund
(Art. 1, 15 sider)
PDF
Texter, läsförståelse och läsundervisning i Norge och Sverige - en översikt [VISIONS 2011: Teaching]
Monica Reichenberg
(Art. 3, 24 sider)
PDF
Mundtlig fortolkning - kreativ praksis i litteratur- og sprogundervisning
Tina Høegh
(Art. 4, 21 sider)
PDF
Fremmedspråk i norsk arbeidsliv: gapet mellom behov og etterspørsel
Eva Thue Vold, Gerard Doetjes
(Art. 5, 19 sider)
PDF
Learning to teach at the boundaries between university courses and internships [VISIONS 2011: Teacher Education]
Cecilie Flo Jahreie
(Art. 6, 18 sider)
PDF
Norsk og matematikk i et literacy-perspektiv: metabevissthet også for de svake elevene [Visions 2011: Teaching]
Bodil Kleve, Sylvi Penne
(Art. 7, 18 sider)
PDF
Fagkunnskap og pedagogisk tilnærming i samspill – En klasseromsstudie av undervisning i faget Religion, livssyn og etikk
Dag Husebø
(Art. 8, 17 sider)
PDF
Visions for Teacher Education – Experiences from Finland [VISIONS 2011: Teacher Education]
Sven-Erik Hansén, Liselott Forsman, Jessica Aspfors, Marina Bendtsen
(Art. 9, 17 sider)
PDF
Matematik behöver också en berättelse - ett pedagogiskt ledarskap med fokus på elevens motivation [VISIONS 2011: Teaching]
Ann-Louise Petersen
(Art. 10, 17 sider)
PDF
Multiple perspectives on students’ scientific communication & reasoning in chemistry education [VISIONS 2011: Teaching]
Maik Walpuski, Oliver Tepner, Elke Sumfleth, Sabrina Dollny, Julia Hostenbach, Tobias Pollender
(Art. 11, 26 sider)
PDF
Literacy i naturfag og fysikk. Hva kreves av grunnleggende ferdigheter? [VISIONS 2011: Teaching]
Bente Aamotsbakken, Norunn Askeland
(Art. 13, 18 sider)
PDF
Tradisjonalisme og faktaorientering blant historielærere? Utvelgelsesprosesser for læreverk i historie i videregående skole: en pilotundersøkelse
Nils Martinius Justvik
(Art. 14, 19 sider)
PDF
Et ekskluderende «vi»? Verdier, kulturer og kulturarv i læreplanens generelle del og i formålsparagrafen: nasjonalt fellesskap, multikulturalitet og kulturell kompleksitet
Halldis Breidlid
(Art. 15, 18 sider)
PDF
School leadership and multilingualism
Fred Carlo Andersen
(Art. 16, 18 sider)
PDF
Working with Mathematics and Science Teachers on IBL Approaches: Teacher Concerns [VISIONS 2011: Teacher Education]
Svein Arne Sikko, Ragnhild Lyngved, Birgit Pepin
(Art. 17, 18 sider)
PDF
A Comparative Study of Three Key Features in the Design and Practice of Teacher Education in the United States and Norway: Part I. Findings from a Study in the United States [VISIONS 2011: Teacher Education]
Karen Moore Hammerness
(Art. 18, 22 sider)
PDF
A Comparative Study of Three Key Features in the Design and Practice of Teacher Education in the United States and Norway: Part II. Findings from a Study in Norway [VISIONS 2011: Teacher Education]
Karen Moore Hammerness
(Art. 19, 14 sider)
PDF
Pragmatic competence in English at the VG1 level: To what extent are Norwegian EFL students able to adapt to contextual demands when making requests in English?
Silje Brubæk
(Art. 20, 19 sider)
PDF
From 'essay' to 'personal text': The role of genre in Norwegian EFL exam papers 1996-2011
Sigrid Ørevik
(Art. 21, 21 sider)
PDF
Nyheter & omtale
Bokanmeldelse av "Gjennomføring av utdanningsreformer i kunnskapssamfunnet"
Cecilie Rønning Haugen
(Art. 2, 3 sider)
PDF
Book review: "Making Content Comprehensible for English Learners, The SIOP Model"
Philip David Grey
(Art. 22, 4 sider)
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden