Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 10 Nr. 1 (2016)
Vol 10 Nr. 1 (2016)
Publisert:
2016-01-28
Artikler
En plass for meg? Faglig identitetsbygging i en litterær gruppesamtale
Aslaug Fodstad Gourvennec
Art. 1, 19 sider
PDF
Lærerstudenters kommentatorkompetanse om flerkultur og undervisning av flerspråklige elever drøftet i lys av kritisk multikulturalisme
Wenche Elisabeth Thomassen
Art. 2, 18 sider
PDF
Skriveramme som støtte i arbeidet med fagskriving? Studie av 8. klasse elevers tekstskaping i samfunnsfag
Anne Kristine Øgreid
Art. 3, 19 sider
PDF
Engelsk som tredjespråk: Har lærere kompetanse til å støtte flerspråklighet?
Anne Dahl, Anna Krulatz
Art. 4, 18 sider
PDF
When teachers talk about films: An investigation into some aspects of English teachers’ discursive practices
Anja Synnøve Bakken
Art. 5, 21 sider
PDF (English)
En språkfundert kompetansemodell for planlegging av undervisning
Erik Knain
Art. 6, 21 sider
PDF
Født sånn, eller blitt sånn? Matematikklæreres oppfatninger om evnen til å undervise
Janne Fauskanger, Reidar Mosvold, Morten Søyland Kristensen
Art. 7, 15 sider
PDF
Vad behöver eleverna undervisning i för att utveckla sitt skrivande? Förväntningsnormer och didaktiska beslut i svensklärares bedömningssamtal
Per Blomqvist, Viveca Lindberg, Gustaf B Skar
Art. 9, 22 sider
PDF
Nyheter & omtale
Bokanmeldelse av "Spadestikk i samfunnsfagdidaktikken"
Elin Sæther
Art. 8, 5 sider
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden