Innholdsfortegnelse
Artikler
Tematikken i veiledningssamtaler: forgrunn og bakgrunn | |
Sissel Østrem | 16, sider |
Stillelesing i norskfaget – pustepause for læreren eller veiledningsøkt i lesing? | |
Ingvill Krogstad Svanes | 20, sider |
Musikkfaget i norsk grunnskole: Læreres kompetanse og valg av undervisningsinnhold i musikk | |
Jon Helge Sætre, Thor Bjørn Neby, Tone Ophus | 18, sider |
Danningsperspektiver i grunnskolens eksamensoppgaver i norsk | |
Audhild Norendal | 25, sider |
Matematikklæreres oppfatninger om ingrediensene i god matematikkundervisning | |
Janne Fauskanger | 18, sider |
På jakt etter fagdidaktikk i nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningens matematikkfag | |
Reidar Mosvold, Brit Hanssen, Janne Fauskanger | 17, sider |
Teachers‘ Leadership in the Didactic Room: A Systematic Literature Review of International Research | |
Gunnar Augustsson, Lena Boström | 19, sider |
Elevers produktion af multimodale tekster. Hvad ved vi og hvad mangler vi? | |
Vibeke Christensen | 19, sider |
«[…] en enkel og saklig innføring i norsk språkhistorie» Språkhistorie som norskdidaktisk emne – et faghistorisk utsyn | |
Stian Hårstad | 17, sider |
Læring om normering. Erfaringer fra et språkhistorie-didaktisk eksperiment i lærerutdanninga | |
Stian Hårstad | 16, sider |
Rektors roll som pedagogisk ledare i IKT-baserat skolutvecklingsprojekt | |
Ann-Louise Petersen | 19, sider |
Lærerstudenten som frafallen leser - Om litteraturens fremtid i norsk skole | |
Håvard Skaar, Lisbeth Elvebakk, Jannike Hegdal Nilssen | 24, sider |
Veiledningssamtaler i høyere utdanning: Utprøving av en modell til bruk i forskning på tilbakemeldinger | |
Kristine Høeg Karlsen | 23, sider |
Tenk hvis – Om fiksjonserfaringer som utgangspunkt for refleksjon i lærerutdanningen | |
Fride Lindstøl | 21, sider |
ISSN 1504-9922