Gå til hovedinnholdet
Gå til navigasjonsmenyen
Gå til bunnteksten
Open Menu
Acta Didactica Norge
Nyeste
Arkiv
Oppslagstavle
Om
Tidsskriftet
Redaksjon
Erklæring om personopplysninger
Kontakt
Søk
Logg inn
Hjem
/
Arkiv
/
Vol 12 Nr. 3 (2018)
Vol 12 Nr. 3 (2018)
Publisert:
2018-09-05
Redaksjonelt
Nye artikler høsten 2018
Eva Thue Vold
Art. 0, 3 sider
PDF
Artikler
Ungdomstrinn i utvikling: Hvilke faktorer påvirker læreres kollektive engasjement for å stimulere elevers skriftlige ferdigheter i skolefagene?
Eyvind Elstad, Eli Lejonberg, Knut Andreas Christophersen
Art. 1, 22 sider
PDF
Hvordan kan en forskningstilnærming bidra til å vektlegge lærerens stemme ved studie av utdanning for bærekraftig utvikling?
Anja Gabrielsen
Art. 2, 17 sider
PDF
Researching practice-based teacher education: Trends, challenges and recommendations for future research
Inga Staal Jenset
Art. 3, 23 sider
PDF (English)
”Snakke med ved? Snakke med maskin?” Voksne flyktningers narrativer om norskopplæring
Anne Golden, Guri Bordal Steien
Art. 4, 24 sider
PDF
Øvelser i empati og kulturell tilgang. Avgangselevers legitimering av arbeid med eldre skjønnlitteratur i videregående opplæring.
Lars August Fodstad, Astrid Mortensvik
Art. 5, 22 sider
PDF
Kunnskapsintegrasjon i praksis. Samvirke mellom kunnskapsområder i lektorstudenters undervisningspraksis og refleksjoner.
Jon Magne Vestøl, Anne Kristin Dahl, Tove Seiness Hunskaar
Art. 6, 21 sider
PDF
Veiledningssamtaler med nyutdannede lærere: Hvilke tema prioriteres?
Merete Føinum
Art. 7, 24 sider
PDF
Naturfag for yrkesfagelever: Er det handlingsrom i læreplanen til å utforme relevant og yrkesrettet undervisning?
Mette Nordby, Berit Reitan, Guðrún Jónsdóttir
Art. 8, 24 sider
PDF
Oppskriften- den skjulte læreplanen i mat og helse
Ingfrid Veka, Hege Wergedahl, Asle Holteh
Art. 9, 21 sider
PDF
Written argumentation - online and off. A study of addressivity in argumentative students texts
Hege Myklebust, Sissel Høisæter
Art. 10, 25 sider
PDF (English)
Å tenke sammen om leseundervising. Utvikling av en intervensjon for læreres læring
Henning Fjørtoft
Art. 11, 19 sider
PDF
Språk
English
Norsk Bokmål
etterfoelger
F.o.m. årgang 14
Acta Didactica Norden